Een 100 Jarig Jubileum !

Op 7 november 2023 bestond de Weesper Schaakclub 100 jaar. We vierden dit met een aantal activiteiten.

Tijdens het jubileumtoernooi (of rapidtoernooi voor teams) op dinsdagavond 10 oktober 2023 speelden een team van leden en een team van oud-leden en teams van bevriende verenigingen zoals Oosten Toren, de Muider Schaakkring, Isolani en Almere een halve competitie, dus in totaal 5 wedstrijden.
Foto van dit toernnoi zijn te vinden onder nieuws berichten

Voor de simultaanseance op dinsdagavond 24 oktober 2023 tegen Gert Jan Timmerman waren plaatsen beschikbaar voor leden, voor oud-leden, voor uitgenodigde schaakvrienden én voor in Weesp wonende schakers.
Gert Timmerman was 45 jaar toen hij de titel wereldkampioen correspondentieschaken  verdiende na een toernooi dat van 1996 tot 2002 duurde. Gemiddeld heeft hij hierbij enkele uren per zet nagedacht. Hij is enkele malen kampioen van Rotterdam geweest en hij behaalde ook de titel FIDE meester in 1985 en speelde mee om het kampioenschap van Nederland in 1981. In 1982 en 1984 was hij kampioen van Nederland bij het correspondentieschaak en in 1986 werd hij grootmeester ICCF (GMc). In 2022 won hij het Open Kampioenschap van de Stad Weesp.
Het was een zeer geslaagd evenement. Gert Timmerman moest 1 remise toestaan, en wel tegen Arne Moll. Een foto impressie onder nieuws berichten

De feestavond op dinsdagavond 7 november 2023 was een doorslaggevend succes. Diverse oud-leden en genodigden vierden dit jubileum met ons mee. De WSC werd onderscheiden met de Koninklijke Erepenning. Namens de Koning reikte Katinka Hilders van stadsgebied Weesp deze uit.
(link naar de speech van Katinka Hilders)
Onze dank voor het toekennen van Koninklijke Erepening aan de Weesper Schaakclub, wij zijn zeer erkentelijk. De club heeft een lange historie waar wij zeer trots op zijn.

We mochten van de SGA voorzitter Rene Pijlman een digitale klok ontvangen.
Het 1ste exemplaar van het jubileumboek werd door schrijver André Ottenhoff uitgereikt aan de vertegenwoordigers van oudlid Dick Spel. (link naar de speech van André Ottenhoff)
We hadden een super gezellige avond met onder ander de schaak-pub-quiz.

In het clubblad oktober 2023 verscheen een uitgebreid verslag met foto’s.

Zie ook diverse berichten onder Nieuws over dit 100-jarig bestaan.

Opvragen van gepubliceerde foto’s? Stuur een bericht aan wsc.schaken@gmail.com