De Weesper Schaakclub in Weesper Nieuws

Schakers vieren eeuwfeest met massakamp en simultaanstrijd

Binnenkort heeft Weesp er een honderdjarige bij. Ditmaal gaat het om een vereniging, de Weesper Schaakclub om precies te zijn. Enige tientallen leden, jong en oud, komen iedere dinsdag naar het Lichthuis om elkaar daar te bestrijden op de 64 velden.

Het spreekt voor zich dat dit eeuwfeest niet ongemerkt voorbij zal gaan. Op 12 oktober is er een massakamp, waaraan wordt deelgenomen door (oud) leden van de Weesper Schaak Club (WSC), Oosten-Toren uit Diemen, de Muider Schaakkring (MSK), schaakclub Isolani uit de Bijlmer en de schaakvereniging Almere. Ieder team telt acht spelers.

Op 25 oktober is er een schaaksimultaan strijd. In totaal gaan 25 personen proberen Gert Timmerman te verslaan. Hij is wereldkampioen correspondentieschaak. Dat is een vorm van schaken waarbij de deelnemers elkaar de zetten toesturen. Dat betekent dat er per zet lang gedacht kan worden. In een simultaanstrijd is voor de simultaangever juist het omgekeerde het geval.

Op 7 november, wanneer het exact een eeuw geleden is dat de Weesper Schaakclub werd opgericht, is er een feestavond voor (oud)-leden. Alle activiteiten vinden plaats in Het Lichthuis.

Zie: Weesper Nieuws