Ledenvergadering vol verrassingen

Historie Nieuws Senioren

De jaarlijkse ledenvergadering op 24 september 2024 zat dit jaar zal verrassingen. Door het overlijden van voorzitter Egbert Hulsman eerder dit jaar, startte de vicevoorzitter en penningmeester André Ottenhoff de vergadering met in zijn welkomstwoord de “waarschuwing” dat deze ledenvergadering niet zou kunnen eindigen zonder nieuwe voorzitter. Er was nog steeds geen kandidaat.

Bij de prijsuitreiking volgde het eren van 40 jaar lid Theo van Tubergen (zie vorig nieuws item).

Bij het agendapunt “bestuursverkiezing” werd de penningmeester herkozen; de nieuwe secretaris Michiel Harmsen en de nieuwe voorzitter van de jeugdafdeling Harold de Boer gekozen. Allen met unanieme stemmen. De vergadering werd geschorst voor informeel overleg totdat er een kandidaat voorzitter zou zijn. Na intensieve gesprekken kon na een half uur de vergadering worden hervat. Jeroen Pureveen stelde zich kandidaat voor het voorzitterschap. Hij kreeg unanieme steun en stemmen.

De rest van de vergadering kon worden afgehandeld.

Tijdens de rondvraag volgde nog een verrassing. Teruggetreden secretaris Han Hilders vroeg het woord om André Ottenhoff toe te spreken. Een reeks redenen en wapenfeiten volgde, waarmee de onderbouwing werd gegeven waarom de leden van de Weesper Schaakclub André Ottenhoff tot erelid hebben benoemd. (zie volgend nieuws item)